Pomimo dużego zapotrzebowania na rynku sprzedaż nieruchomości nie jest wcale prostym zadaniem. Bardzo trudno jest pogodzić oczekiwana kupującego i sprzedającego. Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na sprzedaż nieruchomości, to powinieneś wykorzystać potężne narzędzie, jakim jest home staging. Czytając przygotowany przez nas artykuł, dowiesz się: Co to jest home staging? W jaki sposób oddziałuje home staging? Jakie są praktyczne przykłady działań z zakresu home staging?
Co to jest home staging?
Definicja home staging wzięła swój początek w USA. Musisz wiedzieć, że rynek nieruchomości za oceanem jest jednym z najlepiej rozwiniętych. Specjaliści z zakresu obrotu nieruchomościami na podstawie wielu analiz stwierdzili, że bardziej staranne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży pozwala skrócić czas poszukiwania nabywcy. Oprócz tego prawidłowo przygotowana nieruchomość pozwala uzyskać wyższą cenę sprzedaży. Jak to wygląda w liczbach? Home staging pozwala zredukować czas poszukiwania potencjalnego nabywcy o blisko 40%. Poza tym działania z zakresu home staging pozwalają uzyskać o 10% wyższą cenę sprzedaży nieruchomości. Musisz przyznać, że są to wymierne i bardzo konkretne efekty działań.
Home staging to zespół działań, które mają wykreować wizerunek danej nieruchomości. Pomijając ten etap przygotowania domu lub mieszkania do sprzedaży, znacząco zmniejszasz swoje szanse na osiągnięcie satysfakcjonującej ceny.
W jaki sposób oddziałuje home staging?
Czas nieco bliżej przyjrzeć się specyfice oraz efektom działań z zakresu home staging. Mówiąc o przygotowaniu wizualnym nieruchomości, zakładamy, że kupujący są wzrokowcami. I tak właśnie jest w rzeczywistości! Zresztą sam pewnie nie raz zdecydowałeś się na zakup jakiegoś przedmiotu, kierując się jego wyglądem. A na pewno wygląd pozwolił ostatecznie przekonać Cię do zakupu. Tak właśnie w przypadku nieruchomości działa home staging. Pozwala korzystnie zaprezentować dom lub mieszkanie na tle konkurencyjnych lokali. Dla potencjalnego nabywcy może być to decydujący czynnik, który skłoni go do zakupu.
Musisz wiedzieć, że przygotowanie wizualne nie oznacza zakłamywania rzeczywistości i ukrywania mankamentów danego lokalu. To byłoby po prostu oszustwem. Zadaniem home staging jest uwydatnienie zalet i mocnych stron danej nieruchomości. Dzięki temu kupujący szybciej jest w stanie zaakceptować jej mankamenty. Zdjęcia prezentujące tę sama nieruchomość w sposób niechlujny wzbudzają u kupującego negatywne emocje. W takim stanie łatwiej zauważa on mankamenty, aniżeli mocne strony danego lokum.
Jakie są praktyczne przykłady działań z zakresu home staging?
Najlepiej wyjaśnić pojęcie home staging opierając się na przykładzie. Skupmy się na zdjęciach danej nieruchomości zamieszczanych na portalu. Zastanów się, co zrobi na Tobie większe wrażenie:
– kuchnia, w której na pierwszy plan wybija się zlew pełen brudnych naczyń,
– kuchnia, w której od razu widzisz paterę owoców oraz filiżanki z gorącą, świeżo zaparzoną kawą.
Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Widok niezaścielonego łóżka zawsze przegra ze staranie przygotowanym posłaniem.
Agencja nieruchomości – Katowice
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sposobów promocji oferty nieruchomości, wejdź na stronę remax-gold.pl. Specjaliści pracujący w biurze RE-MAX Gold pomogą Ci w skutecznej promocji i sprzedaży Twojego lokum.