Ogłoszenie sprzedaży nieruchomości – jak zrobić to dobrze?

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania czy innego rodzaju nieruchomości powinno być skuteczne oraz proste w swoim przekazie. Sprawdź, czy wiesz jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? Dowiedz się, jakie informacje powinny się w nim znaleźć oraz gdzie najlepiej je zamieścić, aby trafiło do jak największej liczby potencjalnie zainteresowanych?

Podstawy dobrego ogłoszenia

Naprawdę dobre ogłoszenie o sprzedaży mieszkania powinno spełniać kilka warunków.

1. Treść ogłoszenia musi być zwięzła.

Ktoś, kto szuka mieszkania czy domu, nie chce dodatkowo tracić czasu na długie czytanie. Chce za to mieć „podane na tacy” wszystkie ważne szczegóły dotyczące interesującej go nieruchomości.

2. W treści ogłoszenia nie może zabraknąć zdjęć.

Powinny one pokazać wnętrze każdego z dostępnych pomieszczeń. Jeśli sprzedajemy je wraz z meblami, one także muszą być wyeksponowane.

3. Ogłoszenie powinno zawierać przynajmniej podstawowe dane kontaktowe.

Dzięki temu łatwiej skomunikujesz się z zainteresowanym.

4. Tworząc ogłoszenie, unikaj zbyt wyszukanych słów i niezrozumiałych pojęć.

„Kwiecisty” język może spowodować, że ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości, stanie się niezrozumiałe. Przy okazji zadbaj też o jego układ. Dzięki temu stanie się ono dodatkowo czytelniejsze dla odbiorcy.

Elementy dobrego ogłoszenia

Już wiesz, jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania. Czas, byś dowiedział się, co dokładnie powinno się w nim znaleźć. Oto krótki przegląd najważniejszych elementów takiego skutecznego anonsu.

1. Określ grupę docelową swojego ogłoszenia

Unikniesz tym sposobem przypadkowych spotkań i zbędnych telefonów. Jak to zrobić? W prosty sposób. Sprawdź, jakie są podstawowe potrzeby klientów:

  • rodziny z dziećmi – szukają zazwyczaj mieszkań: do samodzielnego urządzenia, z bliskim sąsiedztwem ze sklepami, żłobkiem/szkołą czy przedszkolem i przychodnią, w bezpiecznej okolicy oraz z dostępem do placów zabaw i terenów zielonych;
  • biznesmeni –ich interesuje głównie: bogata infrastruktura, wyższy standard wnętrz, bliskie sąsiedztwo z centrami handlowymi;
  • osoby starsze – poszukują głównie lokum w cichej lokalizacji, ale z bliskim sąsiedztwem przychodni czy sklepu.

Zestaw te potrzeby z cechami, jakie posiada Twoja nieruchomość.

2. Szczegółowo opisz swoją nieruchomość.

Zawrzyj w opisie informacje takie jak:

  • ogólny metraż;
  • liczba i rodzaj pomieszczeń plus ich metraż;
  • typ nieruchomości – np. stare czy nowe budownictwo; rodzaj domu – domek jednorodzinny, willa itp..

3. Wymień główne zalety Twojej nieruchomości.

Mamy tu na myśli korzyści, jakie zyska przyszły właściciel typu:

  • cicha bezpieczna okolica;
  • atrakcyjna lokalizacja;
  • łatwy dojazd;
  • bliskie sąsiedztwo sklepów, przychodni itp.;
  • obecność windy;
  • duży balkon;
  • w przypadku domu – możliwość adaptacji określonych pomieszczeń na zupełnie inne.

4. Napisz o wadach nieruchomości.

Mowa tu głównie o konieczności przeprowadzenia prac remontowych czy naprawczych. Jednak użyj w tym celu po raz kolejny języka korzyści. Naświetl, co zyska przyszły posiadacz Twojego domu czy mieszkania, jeśli dokona koniecznych prac.

5. Podaj cenę

Jeśli nie jesteś do końca zdecydowany co do ostatecznej ceny, zaznacz to w ogłoszeniu. Wybierz wtedy opcję DO NEGOCJACJI.

Gdzie publikować ogłoszenia sprzedaży?

Najlepiej w tym celu sprawdzi się niezawodne narzędzie, jakim jest profesjonalny portal sprzedaży nieruchomości – portalenieruchomosci.pl. Dzięki niemu:

  • w kilka chwil zamieścisz swoje ogłoszenie o sprzedaży mieszkania czy domu na kilkudziesięciu, a nawet kilkuset różnych serwisach;
  • Twoje ogłoszenie zyska na wiarygodności;
  • oszczędzisz czas – na wyszukiwaniu serwisów ogłoszeniowych oraz pieniądze – nie będziesz musiał płacić za każde ogłoszenie osobno, tylko wykupisz odpowiedni abonament;
  • łatwiej trafisz do docelowej grupy potencjalnych klientów;
  • będziesz mieć dostęp do informacji, jakim zainteresowaniem cieszy się Twój anons.

Zamieszczając swoje ogłoszenie na portalenieruchomosci.pl sporo zyskasz. Po pierwsze – oszczędzisz czas na poszukiwaniu miejsc na umieszczenie swojej oferty. Po drugie – nie będziesz musiał za każdym razem wpisywać tej samej treści. Poza tym uzyskasz możliwość wyszczególnienia najważniejszych informacji dotyczących nieruchomości. To z kolei sprawi, że szybciej odszuka Cię potencjalny kupiec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.